miercuri, 3 mai 2006

1 mai muncitoresc

Mda, si am fost si in Vama de 1 mai. Pana la urma de ce se duce lumea la mare de 1 mai? De ce m-am dus eu e alta poveste. Cu toate ca am mai fost odata si mi-am jurat ca nu mai merg primavara la mare, nu m-am invatat minte si am facut frigu si acuma, am indurat si am suportat umezeala care tinea hainele reci si prosoapele ude.

Pe de alta parte a fost placut sa reintalnesc spiritul de turma din Vama Veche. Toti rockerii se aduna ca sa bea. O mare de plete si tricouri negre: adolescenti/nostalgici/ratati, metalisti/hippioti/alternativi/punkeri. Din cand in cand e pericol sa mai calci pe cate unu beat mort pe jos. Pe strada cersetorii obisnuiti iti cer maruntis ca sa-si cumpere bere. Pe plaja calci printre sticle goale de vodca, whiskey, vin, tot felul de tarii in functie de cati bani a avut fiecare. De la terasele-cluburile-baracile de pe plaja auzi numai muzica buna, defapt e suficient ca nu sunt manele, hituri dance sau sarbe basite de house.

Au stricat toata armonia asta o dubitza care baga clubbin cu niste gagici care cica animau spiritele celor cativa houseri din statiune. Printre care si Lex care insa s-a pierdut pe la concert Tapinarii din motive pe care nu le vom divulga aici. Discrepanta a fost si aparitia clubului Bavaria in peisajul vamaiot. Fratele meu, astia chiar nu inteleg ca aici se asculta preponderent rock. M-am saturat de ei, imi sunt ca un ghimpe in coasta, se baga peste tot: pe unde merg prin regie ma impiedic numai de fluturasi si reclame la Bavaria si la gagicile lor goale. Ah, sorry, se numesc animatoare. Parasute proaste care dansau in budigai si in tricoash noaptea pe acoperis in timp ce lumea trece prin briza blindata cu geci, caciuli si glugi. Treaba lor, sanatatea lor, meseria lor, banii lor.

Luni seara mi-au luat interviu de la Antena 1. M-au intrebat ce parere am de gunoiul de pe plaja. Ce dracu era sa le raspund? M-am eschivat. Asa cum ne eschivam si de la munca. Asa ca am aderat bucuros ca si toti ceilalti supravietuitori ramasi acolo si in seara de 1 mai (probabil ca nu munceau a doua zi) la reflexivul de sorginte comunista: sa se faca, sa se dreaga, sa se stranga. Acu doi ani am strans gunoiul dupa Stufstock: cioburi, prezervative, fluturasi, halbe de plastic, am strans pana si gunoiul aruncat in spatele barurilor de  comerciantii de sezon. A fost singura data cand am strans gunoi asa de nebun si asta doar pt ca a zis Mircea Toma. Altfel nu strange nimeni de la el vointa. In tara asta pici de fraier daca ai initiativa.

Tot aud pe colo si pe dincolo de "atitudine eco-civica". Rahat cu perje. De cand ma stiu n-am vazut cu ochii mei sa se organizeze o actiune de strangere a gunoiului. Am vazut prin filme cum umblau americanii cu tepusele in mana si strang gunoiu de pe camp. La noi poti sa vezi livezile de PET-uri prin geamul jegos de tren. Deh, ei fac o feblete din a fi voluntar. Noi suntem mai comozi si nu facem treaba decat pe bani si atunci cu zgarcenie. Daca s-ar organiza as merge intr-o cruciada din asta a gunoiului. Pana la urma as spala si budele din camin, macar de s-ar simti oamenii dupa aia. Pana atunci ma complac si astept intr-o atitudine necomunista, postdecembrista si postmodernista balcanic... SA SE FACA.

Niciun comentariu: